رييس بسيج دانشجويي كشور: نبايد ناتو فرهنگي دشمنان را توهم پنداشت


رييس سازمان بسيج دانشجويي كشور گفت:نبايد ناتوي فرهنگي دشمنان را توهم پنداشت،بايد آن را باور كنيم كه در مقابل بيداري اسلامي و انقلاب اسلامي شكل گرفته است.

محمدرضا مرداني روز پنجشنبه در يادواره شهداي دانشجوي كشور در يزد با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در اين زمينه افزود: براي مقابله با آن بايد آموزه‌هاي ديني را تقويت و ماهيت ناتوي فرهنگي را افشا كرد.

وي به هشدارهاي مقام معظم رهبري در سال ‪ ۷۳‬درو مورد خطر تهاجم فرهنگي اشاره كرد و گفت: بسياري آن روز فكر مي‌كردند اين رخداد وجود خارجي ندارد اما با گذشت زمان صحت نظر رهبري ثابت شد.

وي گفت:ناتو فرهنگي به دنبال آن است كه با ايجاد اختلاف و شكاف ميان مسلمانان دنيا، آنها را به جان هم بيندازد.

مرداني ترويج تفكر بسيجي و فرهنگ پايداري را يكي از اساسي‌ترين راههاي مقابله با ناتو فرهنگي دانست و اضافه كرد: استكبار و غرب از هوشياري و بيداري ملت‌هاي مسلمان در هراس است و با به راه انداختن ناتو فرهنگي مي‌خواهند اين بيداري را سركوب يا منحرف كنند.

وي با بيان اين كه ناتو فرهنگي در كنار ناتو نظامي دشمنان قرار دارد گفت:آنها در اين توطئه شوم خود مي‌خواهند به اعتقادات و باورهاي مردم خدشه وارد كنند.

مرداني اظهار داشت: ايجاد ناتو فرهنگي با مشخصه‌هاي جديد نشانگر تجميع ظرفيت‌هاي فرهنگي دشمنان براي مقابله با اسلام است.

او تاكيد كرد: آنها اسلام را مانع جدي خود مي‌دانند و مبارزه با اسلام انقلابي و در راس آن جمهوري اسلامي‌ايران را در برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند.

رييس سازمان بسيج دانشجويي كشور اضافه كرد: عقب جلوه دادن فرهنگ ملت‌ها، ارايه چهره مخدوش از اسلام و مسلمانان، تخريب روند بيداري اسلامي و وحدت و همگرايي مسلمانان، مقابله با روحيه غرب ستيزي مسلمانان، ارايه تصوير مسخ شده از انقلاب اسلامي در جهان، خشن جلوه دادن ملت‌هاي مسلمان و تروريست معرفي كردن مردم انقلابي ايران از اهداف ناتو فرهنگي است.

مرداني خاطر نشان كرد: آنها به ساحت مقدس قرآن كريم و پيامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار(ع) توهين مي‌كنند و ترويج عرفان‌هاي انحرافي و مسلك‌هاي منحط را در كشورهاي مسلمان و ايران در برنامه‌هاي خود دارند.

وي با بيان اين كه هرروزشاهدترويج افكار و انديشه منحرف غرب در كشورهاي مختلف هستيم اظهار داشت: در بعد داخلي، شاهد ترويج انديشه‌هاي التقاطي هستيم و دانشگاه يكي از عرصه‌هاي جولان آنان است.

وي با بيان اين كه در اين جنگ، ملت‌ها با اراده خود به اين وادي كشيده مي‌شوند اظهار داشت: جدايي دين از سياست، ترويج سكولاريسم و اومانسيم، علم گرايي افراطي، عرفان بي‌خدايي، تحقير مديريت فقهي و تقويت جريان فكري در مقابل جريان ديني، برجسته كردن دموكراسي غربي و تقابل جمهوريت و اسلاميت در نظام ما از اقداماتي است كه آنها دست مي‌زنند.

مرداني اضافه كرد: مخالفت جدي با اصل مترقي ولايت فقيه و ايجاد شبهات فراوان در اين زمينه از ديگر اقدامات دشمنان در توطئه ناتو فرهنگي است.

به گفته وي، ناتوفرهنگي مي‌خواهد با تسلط بر سررشته‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي كشورهاي مسلمان، فرهنگ غربي و منافع سياسي و حاكميتي غرب را بر آنان تحميل كند.

وي تصريح كرد: امروزه مجموعه رسانه‌هاي به هم پيوسته غربي شامل مطبوعات، خبرگزاري‌ها، اينترنت ، ماهوارها و راديو و تلويزيون‌ها كه در جهت مشخصي حركت مي‌كنند سررشته تحولات را بر عهده دارند.

همچنين در اين يادواره وزير بهداشت، درمان وآموزش پزشكي از طريق ارتباط تلفني پيامي باقدرداني از دست اندركاران برگزاري اين يادواره گفت: از طرف خود و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه توفيق حاصل نشد در اين يادواره مهم شركت كنيم پوزش مي‌طلبم.

دكتر كامران باقري لنكراني باتجليل از شهداي هشت سال دفاع مقدس به ويژه شهداي دانشجو گفت: ياد شهدا، يادآور مسووليت سنگين ما در تاريخ است.

وي گفت:مرهون خون شهدا هستيم و ياد شهدا، مي‌تواند زنگارهاي دنيوي را از دلها بزدايد و تضمين‌كننده آينده انقلاب و نداي بيداري براي همه ما باشد كه بدانيم درچه محلي قرار داريم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اضافه كرد: ما ميراث دار عزيزاني هستيم كه از همه هستي خود براي دفاع از انقلاب اسلامي گذشتند و هنرمندانه در امتحان خداوندي پيروز شدند.

دهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه‌هاي ايثار دانشجويي كشور صبح امروز با هدف بسط و گسترش فرهنگ معنويت، ايثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در جامعه دانشگاهي و تبيين فلسفه جهاد و شهادت و فداكاري براي نسل جوان دانشجو در محل دانشگاه تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزارشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا